Monday, December 3, 2007

Day 81...conquering...ONE squat at a time...

Today was a day of squats. I don't usually struggle TOO bad with squats. I mean doing 150 at once is always a challenge, but today it seemed harder than usual. On my second set of 150...I thought..for a brief moment...about stopping...changing course. I didn't and I managed to get through 300 squats...sometimes 30 at a time...sometimes I had to take them one at a time. The important part is I completed what I started. It's like life. Sometimes, it seems like it would be easier to stop the ride and get off. Sometimes I feel like I'm fighting an uphill battle...almost like I'm climbing a ladder with no end in sight, but I know that if I keep looking up and keep moving forward one step at a time...I WILL conquer the challenges I face everyday.

WEEK 12/ DAY 1
5 MIN WARMUP CROSSTRAINER
150 SQUATS
RUN .5 MILES (8.5 TREADMILL)
150 SQUATS
(15 MIN)

I ADDED SOME ARMS...
15 DB FLYS 8#
20 BICEP CURLS W/20# BAR
20 DIPS
20 FRONT SHOULDER RAISES (HOLDING 2-10# PLATES)
3 ROUNDS
(15 MIN)

CARDIO
15 MIN ON ELLIPTICAL
25 MIN TREADMILL WALKING (ALTERNATING 5 MIN WALK FLAT @ 4.6 & 5 MIN WALK AT HIGHEST INCLINE @4.4)
5 MIN STRETCH
TOTAL TIME = 1 HR 20 MIN

No comments: